Smlouva a ceník OS - VZOR

Seerius, zapsaný ústav

Žižkova 708,

261 01, Příbram, IČO 08238987

zastoupena Mgr. Šárkou Hájkovou,

ředitelkou

(dále jen "Poskytovatel")

a pan/í

Datum narození:

Bydliště:

zastoupen/a:

  • opatrovníkem na základě rozhodnutí soudu ze dne..........................č.j............... paní/panem..............................trvalé bydliště...........................................
  • zástupcem na základě plné moci ze dne..............paní/panem............................, trvalé bydliště............................................................................................................
  • zákonným zástupcem paní/panem.........................................................trvalé bydliště...............................................................................................

(dále jen "Uživatel")

uzavírají dle § 44 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů

SMLOUVU O POSKYTNUTÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY

Odlehčovací služby(dále jen "Smlouva")

I.

PŘEDMĚT POSKYTOVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBY

1.1. Předmětem Smlouvy je poskytování sociální služby odlehčovací služby (dále jen "Služby") dle § 44 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů a § 10 vyhlášky MPSV č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

  • Služba je poskytována
  • ambulantní
  • terénní[1]

formou s cílem poskytnout podporu a pomoc rodičům a opatrovníkům při jejich náročné péči o člena rodiny s handicapem. Umožnit rodinám a pečujícím osobám nezbytný odpočinek od náročné a systematické péče o osobu s postižením či poskytnout prostor k vyřízení osobních záležitostí, zajistit péči v době náhlého onemocnění, změny zaměstnání apod. tím, že budeme klientovi pomáhat v péči o vlastní osobu a při zvládání sociálního začleňování, v udržování kvality života, upevňovat a rozvíjet jeho sociální návyky a kompetence, posilovat psychické a motorické dovednosti. Vytvořit prostor pro smysluplné trávení volného času a přiměřené vzdělávání.

II.

ROZSAH POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB

2.1. Základní činnosti při poskytování Služby se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:

Obligatorně:

  • a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
  •        1. pomoc a podpora při podání jídla a pití
  •        2. pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek
  •        3. pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
  •        4. pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním a vnějším prostoru
  • b) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
  •        1. pomoc při úkonech osobní hygieny
  •        2. pomoc při základní péči o vlasy a nehty
  •        3. pomoc při použití WC
  • c) pomoc při zajištění stravy:
  •        1. pomoc při zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování
  • d) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
  •        1. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování
  • e) sociálně terapeutické činnosti
  •        1. socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
  • f) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
  •        1. pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
  •        2. pomoc při vyřizování běžných záležitostí
  • g) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
  •        1. nácvik a upevňování získaných motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností.

2.2. Uživatel může mimo základní činnosti využívat po dohodě s Poskytovatelem fakultativní služby.

    2.3. Konkrétní rozsah poskytovaných úkonů nebo fakultativních služeb je sjednán formou individuálního plánování nebo je předmětem vzájemné domluvy.

      III.

      MÍSTO A ČAS POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

      3.1. Služba se poskytuje ambulantní formou na pracovišti Poskytovatele v pracovních dnech od 7 do 17 hodin a/nebo 1 víkend v měsíci od 7 do 19 hodin, není-li sjednáno jinak.

      3.2. Služba se poskytuje terénní formou v nepřetržitém provozu.

      IV.

      VÝŠE ÚHRADY ZA POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY, ZPŮSOB JEJÍHO PLACENÍ, VČETNĚ ZPŮSOBU VYÚČTOVÁNÍ

        4.1. Uživatel je osobou se sníženou schopností zvládat základní životní potřeby ve stupni

        č.: ....... (stanoveném ČSSZ).

        • Ceník[2] poskytovaných úkonů tvoří přílohu této Smlouvy.
        • Způsob úhrady Služby mezi Uživatelem a Poskytovatelem probíhá převodem na účet Poskytovatele: 5711932309/0800, Česká spořitelna, Příbram.

        4.4. Poskytovatel provede a předá Uživateli vyúčtování nákladů za poskytování Služby do 5. (pátého) dne následujícího měsíce, ve kterém byla Služba poskytována.

        • Uživatel je povinen uhradit Službu do 15. (patnáctého) dne následujícího měsíce, za který

        byla Služba vyúčtována.

        V.

        UJEDNÁNÍ O DODRŽOVÁNÍ VNITŘNÍCH PRAVIDEL STANOVENÝCH PRO POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

        • Poskytovatel má písemně zpracována vnitřní pravidla, která jsou součástí obsahu standardů kvality Služby (SKSS)[3].
        • Poskytovatel a Uživatel se zavazují k dodržování vnitřních pravidel Služby.

        VI.

        VÝPOVĚDNÍ DŮVODY SLUŽBY A VÝPOVĚDNÍ LHŮTY

          6.1. Smlouva (poskytování sociální služby) může být ukončena okamžitým zrušením nebo dohodou mezi Poskytovatelem a Uživatelem ke dni, na kterém se Poskytovatel a Uživatel dohodnou. Uživatel má i po ukončení poskytování sociální služby právo na poskytnutí základního sociálního poradenství Poskytovatelem.

          6.2. Uživatel je oprávněn vypovědět Smlouvu (ukončit poskytování Služby) bez udání důvodu. Výpovědní lhůta pro výpověď danou Uživatelem činí 5 dnů. Výpovědní lhůta nabude účinnosti v následujícím dni po dni, ve kterém byla výpověď Poskytovateli doručena. Pokud však doba výpovědní lhůty přesahuje dobu platnosti a účinností této Smlouvy (podle čl. 7.1. a) této Smlouvy), tak se výpovědní lhůta poměrně zkracuje ke dni ukončení platnosti a účinností této Smlouvy.

          6.3. Poskytovatel je oprávněn Smlouvu vypovědět ve lhůtě 5 dnů s počátkem jejího běhu od prvního dne následujícího po dni doručení písemné výpovědi, a to z těchto důvodů:

          • Uživatel hrubým způsobem poruší povinnosti vyplývající z této Smlouvy nebo vnitřních pravidel Poskytovatele.
          • Uživatel i po opětovném písemném upozornění (Uživatel obdrží celkem dvě upozornění) poruší povinnosti vyplývající z této Smlouvy nebo vnitřních pravidel Poskytovatele.
          • Uživatel bez vážného důvodu (závažným důvodem je například hospitalizace) nevyužívá základní činnosti sociální služby po dobu 30 (třicet) dní po sobě jdoucích; výpovědní lhůta počíná plynout následující den po dni, kdy byla základní činnost naposledy využita.
          • Smlouva zaniká ke dni zrušení/ukončení registrace poskytované Služby úřadem Středočeského kraje. O této skutečnosti je Uživatel vždy bez zbytečného odkladu informován.

          6.4. Poskytovatel u výpovědi nebo zrušení Smlouvy uvede důvod a způsob ukončení Smlouvy. Uživatel obdrží jeden stejnopis.

          6.5. V případě ukončení poskytování Služby je Poskytovatel povinen do 30 (třiceti) dnů vyúčtovat poskytnuté úkony nebo služby a Uživatel je povinen vyrovnat závazky vůči Poskytovateli do 30 (třiceti) dnů od převzetí vyúčtování.

          VII.

          DOBA PLATNOSTI SMLOUVY

          7.1. Uživatel a Poskytovatel sjednávají poskytování Služby na dobu

          · určitou: od .............................. do ...........................

          · neurčitou.[4]

          VIII.

          OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

          8.1. Veškeré nakládání s osobními údaji se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění.[5]

          8.2. Souhlas Uživatele se zpracováním osobních údajů je

          • konkrétní, informovaný a jednoznačný,
          • je kdykoli odvolatelný.

          8.3. Poskytovatel se zavazuje k zákonnosti, korektnosti a transparentnosti při nakládání s osobními údaji Uživatele, které jsou účelově omezeny poskytováním Služby.

          8.4. Uživatel souhlasí s tím, aby Poskytovatel pořizoval fotografie Uživatele pouze k prezentaci Služby nebo PR Poskytovatele.

          8.5. Uživatel souhlasí s tím, že pokud písemně neodvolá souhlas se zpracováním osobních údajů, budou jeho osobní údaje po ukončení Služby archivovány 3 roky ode dne ukončení Smlouvy.

          8.6. Uživatel má právo nahlížet do dokumentace, která je o něm vedena. Toto právo může být omezeno v souladu s platnou legislativou.

          8.7. Uživatel informuje Poskytovatele o jeho zdravotním stavu a sociální situaci, a to v rozsahu nezbytném pro poskytování a individuální plánování Služby.

          IX.

          ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

            9.1. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž po jednom výtisku obdrží každá smluvní strana.

            9.2. Smlouva může být měněna nebo doplněna pouze formou písemného dodatku.

            9.3. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva vyjadřuje jejich pravou a svobodnou vůli, že ji neuzavřeli v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek.

            9.4. Smluvní strany prohlašují, že Smlouvu si přečetly, jejímu obsahu rozumí a s tímto obsahem bez výhrad souhlasí, což stvrzují svými vlastnoručními podpisy.

            Příloha č. 1 - Ceník

            Příloha č. 2 - Anotace pravidel pro poskytování Služby

            V Příbrami, dne:

            .......................................... ................................................

            Uživatel Poskytovatel

            Příloha č. 1 Smlouvy

            CENÍK POSKYTOVANÝCH SLUŽEB Seerius, z. ú.

            ZÁKONNÉ SLUŽBY POSKYTOVANÉ ZA ÚHRADU

            Odlehčovací služby

            Základní činnosti-úkony

            Úhrada za 1 hodinu

            a) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
            1. pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek;
            2. pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík;
            3. pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru;
            4. pomoc a podpora při podávání jídla a pití.

            80,- Kč

            b) Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
            1. pomoc při úkonech osobní hygieny;
            2. pomoc při použití WC.

            80,- Kč

            c) Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:
            1. Pomoc při zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování;

            2. pomoc a podpora při podávání jídla a pití.

            80,-Kč

            d) Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
            1. nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností.

            80,- Kč

            e) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
            1. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících začleňování osob.

            80,- Kč

            f) Sociálně terapeutické činnosti:
            1. socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob.

            80,- Kč

            g) Pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů při obstarávání osobních záležitostí:
            1. pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů

            80,- Kč

            Cena je stanovena na základě skutečně spotřebovaného času.

            ZÁKONNÉ SLUŽBY POSKYTOVANÉ BEZ ÚHRADY

            Sociálně aktivizační služba pro seniory a osoby se zdravotním postižením

            Odborné sociální poradenství

            Platnost ceníku od: 1.6.2020


            Příloha č. 2 Smlouvy

            ANOTACE PRAVIDEL PRO POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

            I.

            • Poskytovatel se zavazuje:
            • Poskytovat Uživateli Službu v souladu se zákonem o sociálních službách č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů a prováděcích předpisů, dodržovat lidská práva a ctít svobodu rozhodnutí Uživatele.
            • Stanovit a pravidelně hodnotit v součinnosti s Uživatelem a dle jeho potřeb individuální plán.
            • Poskytovat Uživateli základní sociální poradenství.
            • Seznámit Uživatele s vnitřními pravidly včetně vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování Služby.
            • Dodržovat podmínky součinnosti, spolupráce a vzájemné komunikace.
            • Poskytovatel má právo:
            • V případě změny obecně závazných právních předpisů v oblasti poskytování sociálních služeb, které mají dopad na obsah Smlouvy, předložit Uživateli návrh na změnu Smlouvy.
            • Podmínečně vyloučit Uživatele ze Služby, dojde-li ze strany Uživatele k závažnému nebo opakovanému porušení smluvních podmínek.

            II.

            • Uživatel se zavazuje:
            • Osobně a aktivně se podílet na stanovení svého individuálního plánu a účastnit se jeho hodnocení.
            • Poskytovat své osobní údaje pro potřeby poskytování Služby.
            • Řádně a včas uhradit vyúčtované náklady Služby.
            • Dodržovat podmínky součinnosti, spolupráce a vzájemné komunikace.
            • Uživatel má právo:
            • Být seznámen s vnitřními pravidly a ostatními interními předpisy Poskytovatele.
            • Seznamovat se průběžně s výsledky plnění individuálního plánu.
            • Podat podnět ke stížnosti na kvalitu poskytování Služby nebo jednání či chování zaměstnanců Poskytovatele.
            • Na ochranu svých osobních údajů před zneužitím ze strany Poskytovatele.
            • Nahlížet do svého osobního spisu a sledovat výkazy prováděných úkonů v rámci Služby.

            V Příbrami, dne:

            .............................................                            ................................................

            Uživatel                                                                Poskytovatel

            (zák. zástupce, opatrovník)


            [1] Zaškrtněte dohodnutou formu Služby nebo při poskytování obou forem ponechte neoznačené

            [2] Výraz Ceník je používán z důvodu širší srozumitelnosti pro Uživatele. Jednotlivé sazby Ceníku jsou u základních činností účtovány jako úhrada za poskytnuté služby dle Vyhlášky 505/2006 Sb., kterou se provádí zákon o sociálních službách (nikoli dle zákona č. 526/1990 Sb., o cenách)

            [3] Kritéria SKSS - příloha vyhl. č. 505/2006 Sb. - 2. a), b), c); 3. a), c); 4. a); 5. a); 6. a); 7 a); 9. c); 15. b)

            [4] Zaškrtněte vybranou variantu

            [5] Dnem 25.5.2018 Nařízením (EU) 2016/679 o ochraně osobních údajů (General Data Protection Regulation - GDPR)

            Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky