Smlouva a ceník OS - VZOR
Seerius, zapsaný ústav
Žižkova 708,
261 01, Příbram, IČO 08238987
zastoupena Mgr. Šárkou Hájkovou,
ředitelkou
(dále jen "Poskytovatel")
a pan/í
Datum narození:
Bydliště:
zastoupen/a:
- opatrovníkem na základě rozhodnutí soudu ze dne..........................č.j............... paní/panem..............................trvalé bydliště...........................................
- zástupcem na základě plné moci ze dne..............paní/panem............................, trvalé bydliště............................................................................................................
- zákonným zástupcem paní/panem.........................................................trvalé bydliště...............................................................................................
(dále jen "Uživatel")
uzavírají dle § 44 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
SMLOUVU O POSKYTNUTÍ SOCIÁLNÍ SLUŽBY
Odlehčovací služby(dále jen "Smlouva")
I.
PŘEDMĚT POSKYTOVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBY
1.1. Předmětem Smlouvy je poskytování sociální služby odlehčovací služby (dále jen "Služby") dle § 44 zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů a § 10 vyhlášky MPSV č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
- Služba je poskytována
- ambulantní
- terénní[1]
formou s cílem poskytnout podporu a pomoc rodičům a opatrovníkům při jejich náročné péči o člena rodiny s handicapem. Umožnit rodinám a pečujícím osobám nezbytný odpočinek od náročné a systematické péče o osobu s postižením či poskytnout prostor k vyřízení osobních záležitostí, zajistit péči v době náhlého onemocnění, změny zaměstnání apod. tím, že budeme klientovi pomáhat v péči o vlastní osobu a při zvládání sociálního začleňování, v udržování kvality života, upevňovat a rozvíjet jeho sociální návyky a kompetence, posilovat psychické a motorické dovednosti. Vytvořit prostor pro smysluplné trávení volného času a přiměřené vzdělávání.
II.
ROZSAH POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB
2.1. Základní činnosti při poskytování Služby se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:
Obligatorně:
- a) pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
- 1. pomoc a podpora při podání jídla a pití
- 2. pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek
- 3. pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
- 4. pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním a vnějším prostoru
- b) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- 1. pomoc při úkonech osobní hygieny
- 2. pomoc při základní péči o vlasy a nehty
- 3. pomoc při použití WC
- c) pomoc při zajištění stravy:
- 1. pomoc při zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování
- d) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- 1. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování
- e) sociálně terapeutické činnosti
- 1. socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
- f) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- 1. pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
- 2. pomoc při vyřizování běžných záležitostí
- g) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
- 1. nácvik a upevňování získaných motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností.
2.2. Uživatel může mimo základní činnosti využívat po dohodě s Poskytovatelem fakultativní služby.
2.3. Konkrétní rozsah poskytovaných úkonů nebo fakultativních služeb je sjednán formou individuálního plánování nebo je předmětem vzájemné domluvy.
III.
MÍSTO A ČAS POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
3.1. Služba se poskytuje ambulantní formou na pracovišti Poskytovatele v pracovních dnech od 7 do 17 hodin a/nebo 1 víkend v měsíci od 7 do 19 hodin, není-li sjednáno jinak.
3.2. Služba se poskytuje terénní formou v nepřetržitém provozu.
IV.
VÝŠE ÚHRADY ZA POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY, ZPŮSOB JEJÍHO PLACENÍ, VČETNĚ ZPŮSOBU VYÚČTOVÁNÍ
4.1. Uživatel je osobou se sníženou schopností zvládat základní životní potřeby ve stupni
č.: ....... (stanoveném ČSSZ).
- Ceník[2] poskytovaných úkonů tvoří přílohu této Smlouvy.
- Způsob úhrady Služby mezi Uživatelem a Poskytovatelem probíhá převodem na účet Poskytovatele: 5711932309/0800, Česká spořitelna, Příbram.
4.4. Poskytovatel provede a předá Uživateli vyúčtování nákladů za poskytování Služby do 5. (pátého) dne následujícího měsíce, ve kterém byla Služba poskytována.
- Uživatel je povinen uhradit Službu do 15. (patnáctého) dne následujícího měsíce, za který
byla Služba vyúčtována.
V.
UJEDNÁNÍ O DODRŽOVÁNÍ VNITŘNÍCH PRAVIDEL STANOVENÝCH PRO POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
- Poskytovatel má písemně zpracována vnitřní pravidla, která jsou součástí obsahu standardů kvality Služby (SKSS)[3].
- Poskytovatel a Uživatel se zavazují k dodržování vnitřních pravidel Služby.
VI.
VÝPOVĚDNÍ DŮVODY SLUŽBY A VÝPOVĚDNÍ LHŮTY
6.1. Smlouva (poskytování sociální služby) může být ukončena okamžitým zrušením nebo dohodou mezi Poskytovatelem a Uživatelem ke dni, na kterém se Poskytovatel a Uživatel dohodnou. Uživatel má i po ukončení poskytování sociální služby právo na poskytnutí základního sociálního poradenství Poskytovatelem.
6.2. Uživatel je oprávněn vypovědět Smlouvu (ukončit poskytování Služby) bez udání důvodu. Výpovědní lhůta pro výpověď danou Uživatelem činí 5 dnů. Výpovědní lhůta nabude účinnosti v následujícím dni po dni, ve kterém byla výpověď Poskytovateli doručena. Pokud však doba výpovědní lhůty přesahuje dobu platnosti a účinností této Smlouvy (podle čl. 7.1. a) této Smlouvy), tak se výpovědní lhůta poměrně zkracuje ke dni ukončení platnosti a účinností této Smlouvy.
6.3. Poskytovatel je oprávněn Smlouvu vypovědět ve lhůtě 5 dnů s počátkem jejího běhu od prvního dne následujícího po dni doručení písemné výpovědi, a to z těchto důvodů:
- Uživatel hrubým způsobem poruší povinnosti vyplývající z této Smlouvy nebo vnitřních pravidel Poskytovatele.
- Uživatel i po opětovném písemném upozornění (Uživatel obdrží celkem dvě upozornění) poruší povinnosti vyplývající z této Smlouvy nebo vnitřních pravidel Poskytovatele.
- Uživatel bez vážného důvodu (závažným důvodem je například hospitalizace) nevyužívá základní činnosti sociální služby po dobu 30 (třicet) dní po sobě jdoucích; výpovědní lhůta počíná plynout následující den po dni, kdy byla základní činnost naposledy využita.
- Smlouva zaniká ke dni zrušení/ukončení registrace poskytované Služby úřadem Středočeského kraje. O této skutečnosti je Uživatel vždy bez zbytečného odkladu informován.
6.4. Poskytovatel u výpovědi nebo zrušení Smlouvy uvede důvod a způsob ukončení Smlouvy. Uživatel obdrží jeden stejnopis.
6.5. V případě ukončení poskytování Služby je Poskytovatel povinen do 30 (třiceti) dnů vyúčtovat poskytnuté úkony nebo služby a Uživatel je povinen vyrovnat závazky vůči Poskytovateli do 30 (třiceti) dnů od převzetí vyúčtování.
VII.
DOBA PLATNOSTI SMLOUVY
7.1. Uživatel a Poskytovatel sjednávají poskytování Služby na dobu
· určitou: od .............................. do ...........................
· neurčitou.[4]
VIII.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
8.1. Veškeré nakládání s osobními údaji se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění.[5]
8.2. Souhlas Uživatele se zpracováním osobních údajů je
- konkrétní, informovaný a jednoznačný,
- je kdykoli odvolatelný.
8.3. Poskytovatel se zavazuje k zákonnosti, korektnosti a transparentnosti při nakládání s osobními údaji Uživatele, které jsou účelově omezeny poskytováním Služby.
8.4. Uživatel souhlasí s tím, aby Poskytovatel pořizoval fotografie Uživatele pouze k prezentaci Služby nebo PR Poskytovatele.
8.5. Uživatel souhlasí s tím, že pokud písemně neodvolá souhlas se zpracováním osobních údajů, budou jeho osobní údaje po ukončení Služby archivovány 3 roky ode dne ukončení Smlouvy.
8.6. Uživatel má právo nahlížet do dokumentace, která je o něm vedena. Toto právo může být omezeno v souladu s platnou legislativou.
8.7. Uživatel informuje Poskytovatele o jeho zdravotním stavu a sociální situaci, a to v rozsahu nezbytném pro poskytování a individuální plánování Služby.
IX.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
9.1. Smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech s platností originálu, z nichž po jednom výtisku obdrží každá smluvní strana.
9.2. Smlouva může být měněna nebo doplněna pouze formou písemného dodatku.
9.3. Smluvní strany prohlašují, že tato Smlouva vyjadřuje jejich pravou a svobodnou vůli, že ji neuzavřeli v tísni a za nápadně nevýhodných podmínek.
9.4. Smluvní strany prohlašují, že Smlouvu si přečetly, jejímu obsahu rozumí a s tímto obsahem bez výhrad souhlasí, což stvrzují svými vlastnoručními podpisy.
Příloha č. 1 - Ceník
Příloha č. 2 - Anotace pravidel pro poskytování Služby
V Příbrami, dne:
.......................................... ................................................
Uživatel Poskytovatel
Příloha č. 1 Smlouvy
CENÍK POSKYTOVANÝCH SLUŽEB Seerius, z. ú.
ZÁKONNÉ SLUŽBY POSKYTOVANÉ ZA ÚHRADU
Odlehčovací služby
Základní činnosti-úkony
Úhrada za 1 hodinu
a) Pomoc při zvládání
běžných úkonů péče o vlastní osobu:
1. pomoc při oblékání a svlékání včetně
speciálních pomůcek;
2. pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík;
3. pomoc při prostorové orientaci, samostatném
pohybu ve vnitřním prostoru;
4. pomoc a podpora při podávání jídla a pití.
80,- Kč
b) Pomoc při osobní
hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
1. pomoc při úkonech osobní hygieny;
2. pomoc při použití WC.
80,- Kč
c) Poskytnutí stravy
nebo pomoc při zajištění stravy:
1. Pomoc při zajištění stravy přiměřené době
poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám
dietního stravování;
2. pomoc a podpora při podávání jídla a pití.
80,-Kč
d) Výchovné,
vzdělávací a aktivizační činnosti:
1. nácvik a upevňování motorických,
psychických a sociálních schopností a dovedností.
80,- Kč
e) Zprostředkování
kontaktu se společenským prostředím:
1. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s
rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících začleňování
osob.
80,- Kč
f) Sociálně
terapeutické činnosti:
1. socioterapeutické činnosti, jejichž
poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a
dovedností podporujících sociální začleňování osob.
80,- Kč
g) Pomoc při
uplatňování práv a oprávněných zájmů při obstarávání osobních záležitostí:
1. pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování
práv a oprávněných zájmů
80,- Kč
Cena je stanovena na základě skutečně spotřebovaného času.
ZÁKONNÉ SLUŽBY POSKYTOVANÉ BEZ ÚHRADY
Sociálně aktivizační služba pro seniory a osoby se zdravotním postižením
Odborné sociální poradenství
Platnost ceníku od: 1.6.2020
Příloha č. 2 Smlouvy
ANOTACE PRAVIDEL PRO POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
I.
- Poskytovatel se zavazuje:
- Poskytovat Uživateli Službu v souladu se zákonem o sociálních službách č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů a prováděcích předpisů, dodržovat lidská práva a ctít svobodu rozhodnutí Uživatele.
- Stanovit a pravidelně hodnotit v součinnosti s Uživatelem a dle jeho potřeb individuální plán.
- Poskytovat Uživateli základní sociální poradenství.
- Seznámit Uživatele s vnitřními pravidly včetně vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování Služby.
- Dodržovat podmínky součinnosti, spolupráce a vzájemné komunikace.
- Poskytovatel má právo:
- V případě změny obecně závazných právních předpisů v oblasti poskytování sociálních služeb, které mají dopad na obsah Smlouvy, předložit Uživateli návrh na změnu Smlouvy.
- Podmínečně vyloučit Uživatele ze Služby, dojde-li ze strany Uživatele k závažnému nebo opakovanému porušení smluvních podmínek.
II.
- Uživatel se zavazuje:
- Osobně a aktivně se podílet na stanovení svého individuálního plánu a účastnit se jeho hodnocení.
- Poskytovat své osobní údaje pro potřeby poskytování Služby.
- Řádně a včas uhradit vyúčtované náklady Služby.
- Dodržovat podmínky součinnosti, spolupráce a vzájemné komunikace.
- Uživatel má právo:
- Být seznámen s vnitřními pravidly a ostatními interními předpisy Poskytovatele.
- Seznamovat se průběžně s výsledky plnění individuálního plánu.
- Podat podnět ke stížnosti na kvalitu poskytování Služby nebo jednání či chování zaměstnanců Poskytovatele.
- Na ochranu svých osobních údajů před zneužitím ze strany Poskytovatele.
- Nahlížet do svého osobního spisu a sledovat výkazy prováděných úkonů v rámci Služby.
V Příbrami, dne:
............................................. ................................................
Uživatel Poskytovatel
(zák. zástupce, opatrovník)
[1] Zaškrtněte dohodnutou formu Služby nebo při poskytování obou forem ponechte neoznačené
[2] Výraz Ceník je používán z důvodu širší srozumitelnosti pro Uživatele. Jednotlivé sazby Ceníku jsou u základních činností účtovány jako úhrada za poskytnuté služby dle Vyhlášky 505/2006 Sb., kterou se provádí zákon o sociálních službách (nikoli dle zákona č. 526/1990 Sb., o cenách)
[3] Kritéria SKSS - příloha vyhl. č. 505/2006 Sb. - 2. a), b), c); 3. a), c); 4. a); 5. a); 6. a); 7 a); 9. c); 15. b)
[4] Zaškrtněte vybranou variantu
[5] Dnem 25.5.2018 Nařízením (EU) 2016/679 o ochraně osobních údajů (General Data Protection Regulation - GDPR)